Delo z nadarjenimi učenci pri matematiki
Paper

Presenter(s): Magdalena Tanko
Author(s): Magdalena Tanko, JVIZ OŠ Dobrepolje
Presentation will be in Slovene language.

Kot učiteljica, ki že več kot tri desetletja dela z učenci v razredu, opažam, da število učencev, ki so opredeljeni kot nadarjeni, vztrajno narašča. Hkrati opažam tudi, da se delo z njimi največkrat dodeli učiteljem matematike, slovenščine in tujega jezika. Več ali manj se delo omeji na pripravo na različna tekmovanja in udeležbo na le-teh. Učencem, ki kažejo nadarjenost za matematiko, prilagodim oblike in metode dela, vključim jih k dodatnemu pouku. Pri pripravi na tekmovanja je moja naloga med drugim priprava ustreznih, zanimivih, dovolj zahtevnih nalog. Predvideti moram različne strategije reševanja posamezne naloge, različne "intervencije" tudi v obliki dodatnih, nekoliko lažjih nalog, če je osnovna naloga prezahtevna (najprej konkretni podatki, šele nato splošno). Naloge morajo biti za posameznega učenca ravno prav zahtevne, tako da jih z veliko truda zmore rešiti. To, da je zmogel rešiti težko nalogo, je za učenca nepopisna sreča in najboljša motivacija, da se bo spoprijel s še zahtevnejšimi primeri. Da pa delo z nadarjenimi učenci ne zajema samo reševanje matematičnih nalog in problemov, sem se odločila, da jim ponudim tudi drugačno delo. Z nadarjenimi učenci ustvarjamo z origamijem, se družimo ob miselni družabni igri – tangram, rešujemo matematične trike in čarovnije, raziskujemo Geogebro, se igramo družabne igre Quarto, Pylos, Quixo in Quantumino. Ob začetku šolskega leta povabim na sestanek učence, ki so opredeljeni kot nadarjeni, in tudi tiste, za katere menim, da jih bo takšno delo zanimalo. Za sodelovanje se ne odločijo vsi povabljeni. Učenci, ki sodelujejo, so večinoma zelo motivirani, imajo visoke sposobnosti, odlične ideje, veliko teoretičnega znanja, domišljijo, ki skoraj nima meja. Nekateri nadarjeni učenci so šibki na socialnem področju, zato krepimo medsebojne odnose z delom v tandemih in skupinah. V prispevku bom opisala nekaj matematičnih trikov in čarovnij, dejavnosti z Geogebro, miselne igre in ustvarjanje z origamijem. Želim, da so pozitivno naravnani do matematike, da je njihovo okolje spodbudno, da lahko razvijajo svojo ustvarjalnost in sposobnost.