Krepitev samozavesti likovno talentirane učenkePaper
Prispevek govori o Lili, likovno talentirani učenki z odličnim učnim uspehom in odločbo o usmeritvi otrok s posebnimi potrebami. Odločbo je prvotno dobila zaradi zdravstvenih težav (epileptični napadi). Te so kasneje izzvenele, pojavili pa so se problemi na čustvenem in vedenjskem področju. Najbolj izrazite so bile nenehna zaskrbljenost, tesnobnost, pretirana samokritičnost, burni odzivi v konfliktnih situacijah (tako verbalni kot fizični), nihanje razpoloženja, pogosta apatičnost do šolskega dela in okolice. Je pa drugače prijetno, bistro in zanimivo deklico pritegnilo likovno in ustvarjalno področje. Tekom izvajanja ur dodatne strokovne pomoči psihologa, je postal očiten njen likovni talent. Kadar je risala, se je vidno umirila, sprostila, se umaknila v nek drug svet. Vendar pa so izražanje njenega talenta zavirali nizka samozavest, čustvene težave in močna samokritičnost. Učenka je imela težave s priznavanjem svoje nadarjenosti. Večkrat je bila potrta, brezvoljna, delovala je utrujeno in nezainteresirano. Nobena potrditev, noben uspeh ji ni bil dovolj, ves čas je dvomila vase in svoje sposobnosti. Kljub odličnim ocenam, športnim dosežkom in uspehom na tekmovanjih, ni zmogla sprejeti svojega potenciala. Med večletnim delom z učenko pri urah dodatne strokovne pomoči sem ji skušala pomagati pri dvigu samozavesti in uvidu realne situacije, povezane z njenimi sposobnostmi. Članek tako opisuje delo z učenko, spodbujanje in vključevanje v ustvarjalne aktivnosti ter nadaljnje razvijanje talenta v izbranem srednješolskem programu.