Every child can learn to write and read
Paper

Presenter(s): Mateja Štor
Author(s): Mateja Štor
Presentation will be in Slovene language.

Otroci iz vrtcev pridejo v šolo z različno razvitimi sposobnostmi in različnim predznanjem. Učitelji 1. razredov smo postavljeni pred izziv, kako njihovo znanje nadgraditi, poglobiti ter razvijati že obstoječe sposobnosti.
Pomembno je, da učitelji učencem ponudimo kakovostno učno okolje, v katerem lahko pridobivajo toliko znanja in izkušenj, kot zmorejo oz. sami želijo. Pri pouku slovenščine (še posebej pri urah opismenjevanja) individualiziram pouk tako, da poskušam v največji meri upoštevati želje in sposobnosti učencev, jih motivirati in tako zagotoviti njihov individualni napredek. Pri tem se držim nasvetov številnih avtorjev, ki navajajo, kako pomembno je v šoli razvijati vse štiri sporazumevalne zmožnosti, pri čemer pa pogosto pozabljamo na pomen govorjenja in poslušanja v zgodnjem obdobju učenja. Učencem skušam s pomočjo različnih didaktičnih pripomočkov na čimbolj igriv in zabaven način prikazati, kako se lahko naučijo tudi branja in pisanja. Tovrsten pristop omogoča učencem, da v 2. razred vstopajo dobro opremljeni s pridobljenim znanjem na področju branja in pisanja, ki ga nato le še nadgrajujejo.
Če učencu delo prilagajamo, mu s tem omogočamo, da ostaja motiviran za delo. Vsak napredek šteje, ob tem pa nikakor ne smemo zanemariti vloge učitelja, ki v učnem procesu pozorno spremlja posameznikov razvoj sporazumevalnih zmožnosti in na podlagi le-teh določa dejavnosti, s pomočjo katerih vsak posameznik na koncu doseže zastavljene cilje.