Tihi kotiček - prostor ustvarjalnega učenja v razreduPaper
Učenci se med seboj zelo razlikujejo. Imajo različne potrebe, želje, interese, različno predznanje, podporno okolje, sposobnosti. Učitelji skušamo najti načine, kako vsem učencem ponuditi čim bolj individualizirano okolje za učenje, v katerem bi vsi učenci lahko delovali čim bolj optimalno. V članku želim prikazati možnosti poučevanja s pomočjo tihega kotička v razredu. Predstavljam priporočila glede opreme in primere rabe tihega kotička v 1. triadi osnovne šole, pridobljene na osnovi izkušenj. Zaželeno je, da je opremo možno sproti prilagajati ter da je čim bolj preprosta in cenovno dostopna. Učitelj jo med poukom hitro prilagodi za potrebe posameznega učenca. Tihi kotiček nudi možnosti za individualizirano delo vsem učencem, tako nadarjenim, hitrim, učencem z učnimi težavami, s čustvenimi ali vedenjskimi motnjami, za učence različnih učnih tipov in vse ostale. S pomočjo primerne opreme in pripomočkov lahko postane varen kotiček za umirjanje, dodatno delo, igro ali sprostitev. Učenec se vanj lahko odpravi sam ali pa ga tja usmeri učitelj, če je v razredu dobro sprejet, pa lahko celo sošolci. Za učenca ne predstavlja kazni ampak možnost za drugačno učenje ali ustrezno vedenje. Prav tako mora imeti možnost, da se kadarkoli vrne na svoj prostor in delo nadaljuje na svojem mestu oziroma v svoji skupini.