Nadarjen učenec v vlogi učiteljaPaper
Author(s): Polona Fritz Tomšič
Presentation will be in Slovene language.
O nadarjenosti govorimo takrat, ko učenec na enem ali več področjih občutno prekaša svoje vrstnike in, ko nadpovprečne rezultate večkrat ponovi. Nadarjenega učenca odlikuje razvito divergentno in logično mišljenje, natančnost opazovanja, dober spomin in smisel za humor. Je radoveden iskalec odgovorov na zastavljena vprašanja, poln idej in nekonformističnih rešitev. Njegova domišljija je nenavadna, besedišče bogato. Ne mara rutine in monotonosti, ceni pa pestrost, nenavadnost in raznolikost.
Šola predstavlja temelj za razvoj osebnosti vsakega učenca in s tem tudi za odkrivanje in spodbujanje nadarjenih.
Pripraviti okolje, v katerem bo vsak nadarjen učenec razvil svoj potencial, je velikokrat za učitelja pravi izziv.
V prispevku predstavljam delavnice medvrstniškega učenja, na temo iz fizike, ki so jih nadarjeni učenci 9. razreda pripravili prvošolcem naše šole. Prvošolci še niso znali brati, niso poznali števk in obožujejo učenje skozi igro.
Prva delavnica je odgovorila na vprašanje, na katerem od osmih planetov našega Osončja je gravitacija največja. Kako vpliv gravitacije predstaviti prvošolcu? Ni prav lahka naloga.. Pri drugi delavnici so učenci tekmovali z raketami – baloni, privezanimi na vrvico. Tretja delavnica je učence postavila v vlogo gledalcev, pod odrom Astronomije. Ogledali so si vzlet »rakete«, ki je nastala kar iz prižgane čajne vrečke.
Vsekakor so bili nadarjeni devetošolci postavljeni pred velik izziv, vendar je njihova nadarjenost, skozi vlogo učitelja, dobila novo, dodano vrednost.