Delo z vedenjsko in učno izstopajočimi dijaki – kazen ali izziv?
Paper

Presenter(s): Helena Pečarič
Author(s): Helena Pečarič
Presentation will be in Slovene language.

Povzetek
Delo z dijaki v nižjem poklicnem izobraževanju je zelo specifično. V oddelku je nekaj dijakov z učnimi težavami, nekaj z vedenjskimi težavami, vedno pa je v skupini tudi kakšen dijak tujec. Učitelj pogosto doživlja delo v takšnem razredu kot kazen, veliko lažje pa je vse skupaj, če tovrstno nalogo sprejmemo kot izziv. Dijaki pogosto niso osredotočeni na delo, težko zdržijo toliko ur pri pouku, zaradi različnih vedenjskih motenj so pogosto nemirni, raztreseni in verbalno nasilni. Pri učenju večina dijakov ni samostojna. Ti dijaki imajo tudi izredno nizko samopodobo, zato so lačni potrditev in pohval. Vsaka učna ura je uganka, saj je delo zelo odvisno od situacije, ki so jo imeli prejšnjo šolsko uro ali med odmorom, saj jih npr. ocenjevanje, nepredvideni dogodki ipd. lahko zelo razburijo. Predpogoj za delo je, da učitelj dijake umiri.
V prispevku bom najprej nakazala položaj mladih v sodobni družbi. Predstavila bom pojem izstopajoče vedenje, ki je značilno za to populacijo, ter njihove najpogostejše učne težave. V nadaljevanju bom prikazala izziv, ki sem si ga zastavila, in sicer, da vsak dijak prebere in predstavi svojo knjigo iz mladinske književnosti. Na koncu sledijo ugotovitve in evalvacija. Skozi celoten prispevek se pojavljajo vprašanja in ugotovitve o učiteljevem načinu dela v programu nižjega poklicnega izobraževanja.