Štetje in računanje v 1. triadi
Paper

Presenter(s): Lidija Voršič
Presentation will be in Slovene language.

Spoznavanje in učenje matematike v prvi triadi je pogosto zahteven proces. Če učitelj v učencih vzbudi zanimanje za ta predmet, je vsem veliko lažje. Učencem je potrebno pri pouku ponuditi dovolj konkretnih izkušenj, didaktičnega materiala oziroma iger in ponazoril. Kdaj preiti iz konkretnega materiala na simbolno raven in kasneje abstraktno, je odvisno od posameznega učenca. Pri učencih s posebnimi potrebami je učenje matematike na konkretni ravni bistveno daljše in nujno potrebno za usvojitev številskih predstav. Določeni posamezniki kljub daljšemu učenju na konkretni ravni, težko preidejo na abstraktno raven. Pri učenju štetja učenci uporabljajo različne strategije štetja. Od štetja nato preidejo na računanje, kjer uporabljajo različne računske strategije. Učenci zelo različno prehajajo iz enostavnejših na kompleksnejše strategije. Le-te jim pripomorejo k hitrejšemu štetju in računanju. Zato učitelji pogosto poudarjajo kako pomembno je računanje na pamet. Ker je na področju aritmetike največ težav, je namen prispevka predstaviti konkretne aktivnosti, ki pripeljejo učence v prvi triadi do lažjih številskih predstav in kasneje manj težav pri računskih operacijah. Aktivnosti se lahko prepletajo v vseh razredih, spreminja se le številski obseg. Veliko didaktičnega materiala si lahko naredijo učenci tudi sami. Učitelj ima s pripravo na pouk veliko več dela, vendar so kasneje rezultati bistveno boljši.