Gibalne dejavnosti za razvoj vzdržljivosti
Symposia

Presenter(s): Jasna Cvitanič
Presentation will be in Slovene language.

Vzdržljivost je zelo pomembna veščina oziroma zmožnost posameznika v današnjem svetu. Izkazuje se lahko v odnosih, pri opravljanju nalog, branju, igranju s prijatelji ali kot vzdržljivost v smislu fizične pripravljenosti in gibalne dejavnosti. Vzdržljivost posameznika, v tem primeru učenca, vpliva na kakovost njegovega življenja, saj ob dobri vzdržljivosti lažje dosega zastavljene cilje in premaguje vsakodnevne ovire (Škof, 2016). Prav tako je njegovo zdravje odvisno od njegove splošne zdržljivosti (Raitmajer, 1990).
Gibalna aktivnost in krepitev vzdržljivosti sta v (pred)šolskem obdobju zelo pomembni za otrokov razvoj na vseh področjih. Vključevanje gibanja v pouk je eden temeljnih pristopov sodobnega poučevanja na razredni stopnji. Ker vsakodnevni stik učitelja z učenci razkriva, da upada splošna telesna vzdržljivost in fizična pripravljenost učencev, so učitelji pred izzivom, kako organizirati vzgojno-izobraževalno delo, da se zaustavi upad oziroma se pospeši razvoj zdržljivosti pri učencih. Pri tem lahko učitelj uporabi različne pristope oziroma različne igralne oblike vzdržljivostne vadbe, kot so štafetne igre, poligoni, igre lovljenja, tekalne igre, skoki, poskoki …
OŠ Markovci si je reševanje tega izziva, kako povečati vsesplošno vzdržljivost učencev, zadala z vključitvijo v poskus uvajanja posodobljene oblike razširjenega programa (RaP) in poteka v sodelovanju z Zavodom RS za šolstvo. V okviru poskusa šola sodeluje na področju Gibanje in zdravje za dobro psihično in fizično počutje. Tako se učencem omogočijo dodatne ure gibanja za razvoj vzdržljivosti, kot so pohodi, tekalne igre, plesne dejavnosti ipd.