Timetable > 19.11.2020 > Spodbujanje nadarjenosti v prvi triadi

Parallel sessions II.

Spodbujanje nadarjenosti v prvi triadi
Slovene

Thu 19.11.2020 16:15-17:55
Lecture hall: Room E
Chair: Maja Kmecl
  • Igriva matematika v 1. razredu Let's play maths in 1st grade
    Paper
    Scientific
    Slovene
    Presenter(s): Lidija Podmenik
    Igra je nujno potrebna, saj z njo otroci izživijo svojo domišljijo in se kaj koristnega naučijo. Pomembno je, da otrokom predstavimo matematiko na prijeten in igriv način preko didaktičnih iger. Z nekaj znanja in domiselnosti lahko sami izdelamo najrazličnejše didaktične igre. Pogosto lahko uporabimo tudi predmete, ki jih ne potrebujemo več. Preko igre otroci lažje pridobivajo in utrjujejo znanje. Skozi igro se sporazumevajo in sodelujejo ter razvijajo vztrajnost. Učenje preko igre je zabavnejše, saj otroku pomeni sprostitev. Posebej pomembno je učenje matematike preko igre v prvih razredih osnovne šole, saj jih je z igro lažje motivirati. V prispevku so predstavljene različne didaktične igre, ki jih lahko uporabimo pri poučevanju v šoli ali utrjevanju doma.



    Playing is absolutely necessary, because with it children use their imagination and learn something useful. It is important to introduce children to mathematics in a pleasant and playful way through didactic games. With some knowledge and ingenuity we can make a variety of didactic games ourselves. We can also often use items we no longer need. It is easier for children to acquire and consolidate knowledge through play. By playing they communicate and work together and develop perseverance. Learning through play is more fun as it means relaxation for the child. It is especially important to teach mathematics through play in the first grades of primary school, as it is easier to motivate them with play. The article presents various didactic games that can be used in teaching at school or for consolidating at home.
  • Štetje in računanje v 1. triadi
    Paper
    Practice
    Slovene
    Presenter(s): Lidija Voršič
    Spoznavanje in učenje matematike v prvi triadi je pogosto zahteven proces. Če učitelj v učencih vzbudi zanimanje za ta predmet, je vsem veliko lažje. Učencem je potrebno pri pouku ponuditi dovolj konkretnih izkušenj, didaktičnega materiala oziroma iger in ponazoril. Kdaj preiti iz konkretnega materiala na simbolno raven in kasneje abstraktno, je odvisno od posameznega učenca. Pri učencih s posebnimi potrebami je učenje matematike na konkretni ravni bistveno daljše in nujno potrebno za usvojitev številskih predstav. Določeni posamezniki kljub daljšemu učenju na konkretni ravni, težko preidejo na abstraktno raven. Pri učenju štetja učenci uporabljajo različne strategije štetja. Od štetja nato preidejo na računanje, kjer uporabljajo različne računske strategije. Učenci zelo različno prehajajo iz enostavnejših na kompleksnejše strategije. Le-te jim pripomorejo k hitrejšemu štetju in računanju. Zato učitelji pogosto poudarjajo kako pomembno je računanje na pamet. Ker je na področju aritmetike največ težav, je namen prispevka predstaviti konkretne aktivnosti, ki pripeljejo učence v prvi triadi do lažjih številskih predstav in kasneje manj težav pri računskih operacijah. Aktivnosti se lahko prepletajo v vseh razredih, spreminja se le številski obseg. Veliko didaktičnega materiala si lahko naredijo učenci tudi sami. Učitelj ima s pripravo na pouk veliko več dela, vendar so kasneje rezultati bistveno boljši.
  • My favourite animal - Preprosto. Zmorem!
    Paper
    Practice
    Slovene
    Presenter(s): Maja Kmecl
    Pomembna dejavnika učenja tujega jezika angleščine na nižji stopnji sta želja po znanju in navdušenje nad jezikom. Učenci se na jezik odzivajo spontano, brez predsodkov in ravno zato je osvajanje jezika učinkovito. Pri tem moramo upoštevati, da mlajši učenci svet doživljajo celostno in v vsakdanjem življenju nimajo potrebe po izražanju v angleščini. Večinoma so dojemljivi za slušno podobo jezika in nimajo zavor, radi ponavljajo in posnemajo, hitro se učijo in tudi hitro pozabijo. Učenec mora biti središče dogajanja pri pouku in uporabljati jezik pri vsem, kar počne. Aktivnost mora pritegniti učenca, ga zabavati in učiti. Pri uri angleščine strmimo k čim večji govorni aktivnosti učencev, ki jo dosegamo z različnim oblikami dela (dvojice, skupine). Veliko vlogo pri tem igra primerno stopnjevanje aktivnosti glede na starost učencev. Tako kot se maternega jezika učimo z opazovanjem, poslušanjem in ponavljanjem, tako je tudi pri zgodnjem učenju tujega jezika bistveno ponavljanje ob različnih aktivnostih, ki spodbujajo učenca k sodelovanju. Ob izbiri aktivnosti ima učitelj ves čas v mislih, da so to učenci v procesu opismenjevanja. Namen prispevka je predstaviti načrtovanje aktivnosti (uporaba slikovnih kartic, igre, zgodbice, »branje«), povezanih s pridobivanjem besedišča in samozavesti na temo Živali, ki pripeljejo učenca do kratkega govornega nastopa z naslovom Moja najljubša žival (My favourite animal).
  • Every child can learn to write and read
    Paper
    Practice
    Slovene
    Presenter(s): Mateja Štor
    Otroci iz vrtcev pridejo v šolo z različno razvitimi sposobnostmi in različnim predznanjem. Učitelji 1. razredov smo postavljeni pred izziv, kako njihovo znanje nadgraditi, poglobiti ter razvijati že obstoječe sposobnosti.
    Pomembno je, da učitelji učencem ponudimo kakovostno učno okolje, v katerem lahko pridobivajo toliko znanja in izkušenj, kot zmorejo oz. sami želijo. Pri pouku slovenščine (še posebej pri urah opismenjevanja) individualiziram pouk tako, da poskušam v največji meri upoštevati želje in sposobnosti učencev, jih motivirati in tako zagotoviti njihov individualni napredek. Pri tem se držim nasvetov številnih avtorjev, ki navajajo, kako pomembno je v šoli razvijati vse štiri sporazumevalne zmožnosti, pri čemer pa pogosto pozabljamo na pomen govorjenja in poslušanja v zgodnjem obdobju učenja. Učencem skušam s pomočjo različnih didaktičnih pripomočkov na čimbolj igriv in zabaven način prikazati, kako se lahko naučijo tudi branja in pisanja. Tovrsten pristop omogoča učencem, da v 2. razred vstopajo dobro opremljeni s pridobljenim znanjem na področju branja in pisanja, ki ga nato le še nadgrajujejo.
    Če učencu delo prilagajamo, mu s tem omogočamo, da ostaja motiviran za delo. Vsak napredek šteje, ob tem pa nikakor ne smemo zanemariti vloge učitelja, ki v učnem procesu pozorno spremlja posameznikov razvoj sporazumevalnih zmožnosti in na podlagi le-teh določa dejavnosti, s pomočjo katerih vsak posameznik na koncu doseže zastavljene cilje.