UČNO USPEŠNEJŠI UČENCI SKOZI PRIZMO MEDNARODNE IZMENJAVEPaper
Presentation will be in Slovene language.
Nadarjenost učencev razumemo kot vsoto prirojenih in pridobljenih dejavnikov, ki omogočajo nadpovprečne stvarne ali latentne, osebno ali družbeno koristne stvaritve na enem ali več področjih. Namen prispevka je predstaviti učno uspešnejše učence, kjer se bomo osredotočili predvsem na izkušnjo mednarodne izmenjave, ki jo na šoli izvajamo v tretji triadi. Vsako šolsko leto se skupina učencev (od 12 do 15 let) iz Slovenije in Nemčije udeleži izmenjave in spoznava način življenja, šolanja in drugih aktivnosti v tuji državi. Rezultati raziskave kažejo, da učenci potrebujejo čas, da si uredijo vse zaznave, povezane s tujim jezikom v svoj jezikovni sistem, zato pogosto traja nekaj časa preden spregovorijo v tujem jeziku. V času globalizacije imajo strokovne ekskurzije - mednarodne izmenjave - še večji pomen. Učencem je ponujeno veliko več, kot jim je bilo včasih. To, da se učencem ponudi možnost mednarodne izmenjave, je visoka dodana vrednost šole, ki strokovne ekskurzije izvaja. Vanje se vključujejo predvsem učno uspešnejši učenci, ki s tovrstnimi izkušnjami mnogo pridobijo. Strokovne ekskurzije so obsežen organizacijski in delovni zalogaj, ki zahtevajo veliko učiteljevega časa, iznajdljivosti in pripravljenosti. Izvedba prinaša dobre rezultate, ogromno izkušenj, mednarodna prijateljstva in osebno zadovoljstvo. V prispevku se bomo s primerom dobre prakse osredotočili na nadarjenost učencev v povezavi z mednarodno izmenjavo.