Narava kot učilnica
Paper

Presenter(s): Bojan Vereš
Presentation will be in Slovene language.

Spodbujanje nadarjenih učencev v naravi je ključno za njihov celostni razvoj, saj jim omogoča, da se povezujejo z okoljem, razvijajo svojo radovednost ter ustvarjalnost. Učenci prvega vzgojno – izobraževalnega obdobja, so v obdobju, ko je njihova domišljija zelo bujna in živahna. Narava ponuja odlično priložnost za raziskovanje, učenje in igro. S spodbujanjem učenja otrok v naravi lahko razvijamo njihove intelektualne sposobnosti, kot so kritično mišljenje, reševanje problemov in samostojno raziskovanje, ki jim ga klasično učno okolje ne more zagotoviti v taki meri. Poleg tega z igro v naravi spodbujamo in razvijamo socialni razvoj vsakega posameznika.
Naravni prostor ponuja številne priložnosti za praktično učenje. Učenci lahko opazujejo naravne pojave, raziskujejo rastline in živali ter izvajajo eksperimentiranje v živo, kar spodbuja njihove raziskovalne in opazovalne sposobnosti. Interaktivne dejavnosti, kot so orientacija v naravi in preučevanje ekosistemov, omogočajo učencem, da se poglobijo v specifična področja, ki jih zanimajo, in razvijajo svoja znanja ter veščine.
Hkrati bivanje v naravi izboljšuje tudi socialne veščine, saj učenci sodelujejo pri skupinskih nalogah, se učijo medsebojnega spoštovanja in vzpostavljajo čustveno povezavo z naravnim okoljem. Spodbujanje učenja v naravi tako prispeva k njihovemu uravnoteženemu razvoju in vzpostavitvi trdne osnove za nadaljnje učenje.
Narava pozitivno vpliva tudi na čustveno počutje učencev. Deluje pomirjujoče, zmanjšuje stres in povečuje občutek povezanosti z okoljem. S tem, ko se učenci učijo v naravi, razvijajo tudi pozitiven odnos do okolja, kar lahko vodi do večje okoljske ozaveščenosti, spoštovanja in sobivanja z naravo.