Izvenšolske dejavnosti za spodbujanje nadarjenostiPaper
Author(s): Aleksandra Kambič
Presentation will be in Slovene language.
Koncept Odkrivanje in delo z nadarjenimi učenci v devetletni šoli (1999) navaja temeljna načela dela z nadarjenimi učenci v devetletni osnovni šoli. Vsako od njih učencem omogoča optimalni razvoj. Na Osnovni šoli Vič smo v ta namen izoblikovali skupino, ki načrtuje in koordinira delo z nadarjenimi predvsem pri izvenšolskih dejavnostih, do katerih imajo učenci svobodno izbiro pri udeležbi, pa tudi pri aktivnem sodelovanju pri pripravah nanje. V prvem letu smo se pri tem srečali z nemalo težavami in predvsem izzivi, ki sedaj sicer niso manjši, vendar se z njimi lažje in bolje spopadamo. V nadaljevanju bomo predstavili primere dobre prakse in soočanje z izzivi sodobnega tako učitelja kot vodstva šole in odzive učencev in udeležencev dejavnosti za nadarjene. Ob tem so ves čas potekale in še potekajo dejavnosti za učitelje in svetovalno službo, ki program za nadarjene izvajajo neposredno pri pouku in so tako aktivno vključeni v delo z nadarjenimi učenci. Pri delu z nadarjenimi ves čas sodelujemo s starši, ki v nekaterih dejavnostih sodelujejo tudi aktivno in pri tem doprinašajo tako k dobrim odnosom s šolo kot svojim otrokom. Neposredno pa tako sodelujejo tudi pri optimalnem razvoju svojih otrok in njihovih talentov ter visokih sposobnosti in specifičnih kompetenc. Predstavili bomo tudi primer dobre prakse medsebojnega sodelovanja in povezovanja med učitelji in različnimi aktivi in kako pomembno je, da celotna šola sodeluje pri izvajanju programa za nadarjene ter odzive učiteljev na sodelovanje in delo z nadarjenimi.